2009. július 6., hétfő

Klón vs saját honlap

Ha az interneten keresztül szeretnéd építeni MLM-es üzletedet, és esetleg a cégednél hozzájuthatsz egy egyen-honlaphoz (klón-honlapnak is szokták nevezni), amelyen megadhatod saját adataidat, akkor azt gondolhatod, hogy ezzel el is készültél, és várhatod a jelentkezőket a hálózatodba.

Online marketing szempontból azonban ez nem annyira egyértelmű - a Google bünteti az azonos tartalmat, azaz ha ugyanazt sok helyen megtalálja, egyszerűen nem fog törődni vele. Ugyanez történik a "valódi" keresőkkel, tehát a hús-vér internetezőkkel is: ha mondjuk hirdetéseket adsz fel, a céged más tanácsadói is ugyanezt teszik majd, tehát az érdeklődők nagyon sokszor fognak találkozni ugyanolyan honlapokkal, ahol csak a tanácsadó neve különbözik, és így rövid idő múlva azonnal elkattintanak, ha meglátják a már ismert design-t.

Valóban semmire nem jók ezek a klón-honlapok?

Az én tapasztalatom az, hogy ha egy MLM-tanácsadó nem járatos az internet világában, és nem is szeretne elmélyedni benne, nem akarja megtanulni a keresőmarketinget és a többit, csak szeretne egy weblapot, amely "helyette beszél", elmondja az alapvető tudnivalókat, elvégzi az új érdeklődő regisztrációját stb miUTÁN a tanácsadó már személyesen elbeszélgetett a jelöltjével - nos, erre a célra tökéletesen megfelel egy céges klón-honlap. Nem mindenki akar az interneten hálózatot építeni, van, aki maradna inkább a megszokott offline módszereinél, amivel nincs is semmi baj, hiszen hála az égnek, nem vagyunk egyformák - viszont az ő üzletüket is megtámogatja a céges klón-honlap.

Aki viszont konkrétan online MLM-mel akar foglalkozni, tehát a termékei ajánlását és az üzleti lehetőség ajánlását is az interneten keresztül szeretné végezni, annak ez (a fentiek miatt) nem jó megoldás. Arról nem is beszélve, hogy az offline dolgozó hálózatépítő személyesen már kialakítja a bizalmat, mielőtt a klón-honlapjára küldi az érdeklődőt, az online MLM-esnek viszont ezt a munkát, tehát az érdeklődés felkeltését és a "személyes" elbeszélgetést, azaz a bizalom felépítését is az interneten kell elvégeznie, és erre csak egy saját, mindenki másétől megkülönböztethető honlap alkalmas.

Tehát nincs egyértelmű válasz, hogy jó-e egy céges klón-honlap vagy nem: attól függ, mire használod.

4 megjegyzés:

  1. hahó, ez is egy próbamegjegyzés

    VálaszTörlés
  2. "Van egy továbbá hátránya a klón-lapnak: a linkkatalógusok sem szívesen fogadják be, konkrétan az mlm.lap.hu ezért utasított el. (...) Úgyhogy az én válaszom a klón-honlapra: NEM!" (Ezt írta Edit, de valami baj van a Bloggerrel, folyton hibát jelez...)

    VálaszTörlés
  3. Igen, köszönöm ezt a cikket, ha nem bánod, ajánlani fogom a munkatársaimnak ;-)
    Egy dologgal kiegészíteném: bármilyen is a honlapod (klón vagy sem), a népszerűsítését saját magadnak kell elvégezned.
    Nálunk annyi pluszt enged a klónozás, hogy az oldalon belül van három menü, amit a saját képünkre formálhatunk: ez kicsit egyedivé teszi a lapot. A webáruházra és a háttértámogatásra viszont szükség van, mert biztonságot ad.

    VálaszTörlés