2009. július 20., hétfő

Te miről mondanál le?

Emlékszel még az István, a király című rockopera első dalára? "Valakinek holnap le kell győzni a sötétséget - mondd, Te kit választanál?" Hasonló kérdést teszek fel én is magamnak és Neked: valamiről holnap le kell mondanod a vállalkozásod érdekében - vagy a házastársad érdekében, a gyereked érdekében -, mondd: Te mit választanál?

Buta példa, tudom, de én nagyon szeretem az édességet, mindig is szerettem. Világos volt számomra, hogy ha ezen nem változtatok, hamarosan nem fogom látni magam a tükörben teljes szélességemben... Az egészségem és az önbizalmam érdekében le kellett hát mondanom a folytonos nassolásról. Aki hasonló helyzetben van, tudhatja, mit éreztem. De hogy az élet ne változzék számomra szüntelen lemondássá (nem röhög :-), egyvalamit megtartottam. A vaníliás karika az, amiről nem tudok és nem is akarok lemondani. Naponta három szeletet engedélyeztem magamnak - és már nem vagyok édességfüggő! (Khm... Csak vaníliáskarika-függő...)

Természetesen egy keksz fontossága nem mérhető össze az igazán lényeges dolgokéval (ha bárkinek az élete múlna rajta, nyilván gondolkodás nélkül lemondanék a kekszemről), de igenis nagyon fontos lehet egy adott élethelyzetben. És ilyen élethelyzetek sora adódhat.

Fontosabb lehet a gyereked előmenetele az iskolában, mint az, hogy jól megmondd a véleményed az egyik bunkó tanárnak, fontosabb lehet a szegény dédi elszállítása a vénséges vén barátnőjéhez, mint egy kellemes hétvége a saját szűk családoddal, és még sorolhatnám. Csak az a kérdés, hogy hol vagy ebben a fontossági sorrendben Te?

Te miről mondanál le a gyereked érdekében? Miről mondanál le a házastársad, a családod, a dédi, a legkedvesebb barátnőd, vagy a gyerekkori pajtásod érdekében? És vajon miről mondanának le ők a Te érdekedben?

Ha önálló vállalkozás indításán töröd a fejed, tudnod kell, hogy - főleg az első időkben - az üzleted bizony lemondásokat fog követelni Tőled és mindenkitől a környezetedben. A kérdés csak az, hogy látod-e a fától az erdőt, látod-e az akadályokon túl a célt és a kellemes jövőt. Meg az, hogy a többiek vajon látják-e ugyanezt...

És Te miről mondanál le a sikered érdekében?

1 megjegyzés:

  1. A sikerem érdekében miről mondanék le?
    Valszeg olyan dolgokról, amelyek kevésbé fontosak. Vagy például egészségtelenek. Amik nem visznek előre.
    Például a pletykálkodásról. Bár azt amúgy sem szoktam. Időpocsékolás. És még az értelmetlen politizálásról...

    VálaszTörlés