2009. április 30., csütörtök

Mire jó a GYED?

Ahány nő, annyiféleképpen éli meg a GYED, a GYES, azaz a szülési szabadság idejét. Van, aki valóban szabadságnak, pihenésnek fogja fel (na jó, az eleje elég gáz, de aztán, ahogy nő a gyerek, már átalussza az éjszakát, már elgőgicsél az ágyában egy órácskát, már eljátszik napközben a játékaival stb), van, aki rabságnak és szolgaságnak (valljuk be, nem könnyű egy pörgős, modern, mozgékony életet élő nőnek hirtelen lelassulnia a kisbaba és a háztartás tempójára). Van tehát, akinek jólesik, van, akinek nem, de annyi biztos, hogy ez az igazi másállapot, nem a várandósság!

Az megint csak vérmérséklet kérdése, hogy mit kezd magával a nő, aki most hirtelen anya lett, és bár elvárják tőle, hogy ezentúl elsősorban anya legyen, és csak másodsorban nő, azért mindenkinek jobb, ha az egyik nem megy a másik rovására.

Mire jó hát a GYED, a GYES, a szülési szabadság ideje? Lehet, hogy meglepően hangzik, de az én határozott véleményem az, hogy ez az időszak a legjobb a tanulásra! Nem a levegőbe beszélek, én akkor szereztem másoddiplomát levelező képzésen, amikor otthon voltam a három nagyobb gyerekemmel. Most pedig, amikor a kicsivel vagyok GYED-en, sokkal könnyebb a dolgom, hiszen azóta felkerült az internetre rengeteg értékes oktatóanyag, tehát még csak nem is kell elmennem otthonról havonta három napra, mint az előző esetben, hanem kényelmesen, itthonról, a gyerekek ellátása mellett fennmaradó időben tudok tanulni.

Hölgyeim, csak azt mondhatom: soha jobb időszak nem lesz az életetekben, ha valami újba szeretnétek fogni!



("Na persze, Neked könnyű előrejutni a vállalati ranglétrán...
Csak lerakod a tojásaidat, és továbbmész - Neked nem kell kivenned
szülési szabadságot!")

7 megjegyzés:

  1. Egyetértek, és hálás vagyok Vida Áginak is, Neked is, hogy erre a nézőpontra, erre a lehetőségre is felhívjátok az emberek figyelmét!

    Szilvi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon egyetértek.
    Igényel némi szervezést, és a tananyag megfelelő formájának kiválasztását (pl. MP3 hanganyag, hogy vasalás közben is tudjak tanulni), de abszolút megszervezhető. Legalábbis nekem eddig sikerült.
    Titi

    VálaszTörlés
  3. A legjobb az egészben az, hogy egyre többen ébrednek rá, hogy a kezükbe kell venni a sorsukat, hogy szabad szervezni, tervezni. Hogy nem kell olyan marha egyértelműnek lennie: Te mindig kéznél vagy. Mert van saját életed és saját álmaid. Nosza!

    VálaszTörlés
  4. Azt az időszakot jócskán elszalasztottam! Akkor még nem akartam semmi újba kezdeni. A kislánykori céljaimon dolgoztam: egészség, boldog család (férj, két gyerek), hivatás. Ezzel telt a második 25 évem. Most itt vagyok 50 évesen: NŐ vagyok, szabad vagyok, új dolgokat tanulok. A gyerekeim önállóak, minden adott, hogy megvalósítsam önmagam, új vágyaim, céljaim legyenek. Lányok! Soha nem késő!
    Ugye értitek, hogy ez nem kismama-ellenpropaganda?!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm az értékes kiegészítéseket! Titi, a lényegre tapintottál, a következő oktatóanyagom éppen ilyen lesz, mintegy "háttér-rádiózásként" hallgatható, tanulható. És Ildiki, Neked külön is gratulálok, mert a Te korodban sokan legyintenek, hogy ugyan, mit kezdjek még én! Pedig Neked van igazad! Van egy vicces mondás, hogy mikor leszel igazán szabad? Amikor a gyerekeid felnőttek és elköltöztek, és a kutya is elpusztult VÉGRE :-)))
    Kicsit morbid, de nagy igazság!

    VálaszTörlés
  6. Ildiki kortársaként gyarapítom az olvasósereget sőt, lehet. rekorder vagyok a magam 55 évével :). Amikor a nagyobbik lányommal voltam GYES-en, akkor jártam esti TIT-angolra (akkor tudott a párom bébicsőszködni :). Ha akkor nem teszem az, most nem tudnék angol cikkeket olvasni... Soha nem tudni, mire lesz jó az, amit most tanultok, de valamikor fizetni fog, az biztos...
    Hajrá kismamák, tanuljatok!
    Moni, lehet, hogy igazság, de édes-keserű ez a fajta szabadság!

    VálaszTörlés
  7. Teljesen egyetértek a cikkel, én most a GYES utáni kötelező szabit töltöm, de mikor a kisfiam 8-9 hónapos volt elvégeztem egy másoddiplomás képzést (szakfordító és tolmács). Nagyon jó újat tanulni, a pelenkázás-öltöztetés-ebédfőzés-játszóterezés-délutáni altatás-takarítás-rendcsinálás stb. napi rutinjából kitekinteni. Nem beszélve arról, hogy GYES-kiegészítésnek is kiváló volt az újonnan megszerzett tudás!

    VálaszTörlés